Na zijn diploma van het mediacollege (MBO) werkt Djanco als visualisator van projecten van ingenieursburo Sweco. “Als kind was ik al bezig met mijn carrièreplanning. Ik ben opgegroeid in een woonwagenkamp. Mijn ouders zijn lief maar ik voelde al heel jong dat ik mijn eigen pad moest uitstippelen, een extra stap moest zetten om uit te zoeken wat ik wilde. Mijn familie zit in de autohandel, die kant wilde ik niet op.

Kinderuniversiteit Haarlem was een deur die open ging. We kwamen op plekken waar ik anders van zijn lang-zal-ze-leven niet zou komen. Ik leerde mensen kennen die ik anders nooit had leren kennen. De advocaat en de politieagent nemen je vragen serieus en geven je het gevoel dat dit later ook voor jou mogelijk is. Dat geeft een goed gevoel kan ik je vertellen. Bij Johan Enschedé rolden honderden bankbiljetten van de drukpers, dat is toch indrukwekkend? Ik heb serieus nagedacht om bij de politie te gaan en ik merkte ook meteen dat advocaat worden niets voor me was. Uiteindelijk koos ik voor het mediacollege omdat het in het verlengde lag van mijn hobby van vroeger, werken met photoshop. De belangrijkste les die ik heb geleerd bij de Kinderuniversiteit? Die kwam van de ervaringen van gastdocenten: nieuwsgierigheid en doorzettingsvermogen helpen je om te komen waar je wilt.